Reprosoustavy Evolution

Jsou určeny pro velmi věrný stereo poslech. Při podání hudby se vyznačují extrémním množstvím detailů, vynikající lokalizací nástrojů a prostorovostí. Obsahují pouze jeden vysoce citlivý reproduktor doplněný unikátní hornovou ozvučnicí.

Inspirováno minulostí, formováno přítomností.

 

Zjistit více 
Hloubka  50 cm, Šířka  45 cm, Výška  180 cm
Rozměry
€ 21 175
Cena

Přidat do košíku

Zakázková výroba: čekací doba až dva měsíce
Popis produktu

Reprosoustavy Evolution

Precizní řešení bez konstrukčních kompromisů. Design v art deco stylu v symbióze s funkčností. Krása a funkčnost v jednoduchosti.

  • Absence frekvenčních výhybek zaručuje vynikající prostorovost a lokalizaci nástrojů.
  • Propojovací terminály jsou vyvedeny hned vedle reproduktoru z důvodu co nejkratší signálové cesty.
  • Ozvučnice je zhotovena pomoci 5D CNC frézy ze speciální Ultra-HDF desky silné 25 mm
Základní parametry
Citlivost 98 dB
Výška 180 cm
Šířka 45 cm
Hloubka 50 cm
Hmotnost 2x 75 kg

Patentovaný design

Design reprosoustav Evolution je patentován a chráněn evropským průmyslovým vzorem 003028331-0001.

Doporučené

Příslušenství

Fázový stabilizátor
€ 40

Fázový stabilizátor lze využít jako doplněk k reprosoustavám Evolution nebo Euphoria. Ovlivňuje směrovost a vyzařovací charakteristiku měniče na vysokých kmitočtech.

Mramorový podstavec
€ 1 362

Pro dokonalejší stabilitu a odhmotnění reprosoustav.

Dopředný horn Oris500
€ 3 025

Dopředným hornem lze částečně kompenzovat nevhodnou akustiku poslechového prostoru. Zlepšuje zvukový projev u příliš zatlumených místností s minimálním dozvukem. Je vyroben ze sušeného dubového masivu pro jeho tvrdost a ideální akustické vlastnosti.

Zlacené WBT terminály
€ 1 421

Zakázkovou výrobu lze doplnit o špičkové zlacené propojovací terminály WBT. Patentovaný systém upnutí 4mm banánku nebo vidličky zaručuje dokonalý přenos elektrické energie beze ztrát.

Síťový filtr RD EMI Neutralizer
€ 7 486

Je komplexní síťový filtr s integrovanou přepěťovou ochranou. Účinně omezuje všudypřítomné VF rušení z napájecí sítě a poskytuje tak vašim citlivým audio komponentům čistý zdroj elektrického proudu. Zvětšením odstupu šumu na pozadí od užitečného signálu se zvuk stává křišťálovějším, s větším množstvím detailů.

Akustický difuzor QRD67
€ 11 154

Zabraňuje nežádoucím zvukovým odrazům uvnitř poslechového prostoru. Je určen pro náročné posluchače, zlepšuje celkovou akustiku poslechového prostoru. Zvukové vlny nepohltí jako tlumící materiály, ale rovnoměrně je rozptýlí. Zvuk se rozjasní a více v něm vyniknou detaily.

Unikátní akustické řešení – vylepšete podání prostoru.

Reprosoustavy Evolution

Recenze a videa

Stuart Smith

Čím déle poslouchám tuto nahrávku, tím více jsem okouzlen schopností reprosoustav Evolution zanechat v člověku pocit, že poslouchá reálné hudebníky v reálném prostoru před sebou... vokál je zde skutečně ohromující! Kytarové sólo z Smoke On The Water od Deep Purple, nebo detaily v Day By Day od Induologue jsou předkládány nejrealističtěji a nejlépe jak jsem kdy slyšel na jakýchkoli reprosoustavách napříč všemi cenovými kategoriemi.

Srajan Ebaen

Reprosoustavy Evolution s jejich velkými hornovými ústy a jediným reproduktorem se projevovaly jako kolosální vzdouvavý organismus, kterému bylo dopřáno ohromných plic.“„Oplátkou za nepoužití výhybky a více zdrojů zvuku byl nesmírný rozsah a projev plný klidu."

František Kraut

Do nahrávky je úžasný vhled – přesně víte, kde se který hudebník nachází, nástroje mají reálnou velikost a hlavně velmi přesné prostorové zakotvení, včetně například dozvuku činelu realisticky dokreslující celou nahrávací místnost. Že má hudba prostě šťávu si uvědomíte například při poslechu sólového klavíru – zde jsem takovou znělost při poslechu reprodukce ještě dosud nezaznamenal. Dlouho jsem zvažoval, zda vyřknu následující tvrzení: Jde o „best-buy“ desetiletí! 

Pavel Víšek

Posluchače si omotají kolem prstu po poslechu několika prvních nahrávek, u nichž zaujmou transparentním zvukem napříč celým přenášeným pásmem, prokreslením středního pásma, hloubkou prostoru i neomylnou lokalizací jednotlivých nástrojů.
Z audiofilské nirvány jinak dokáže tu a tam vytrhnout pouze nevhodně vybraná nahrávka s nižší technickou kvalitou, k níž bývají běžné reprosoustavy milosrdnější.

Dawid Grzyb

S nasazenými dřevěnými uchy [pozn: dopředný horn Oris 500] je výsledný zvuk velmi hornový, za což by bylo mnoho nadšenců ochotno položit život.“ „(...) Tato skladba mi vskutku otevřela oči. Všechny hudební nástroje byly vykresleny přesně, zároveň vůbec ne klinicky, podání bylo velmi živé v přesvědčivém, velkém a otevřeném prostoru.“ „(…) Tento druh poslechu uspokojujícího klidem je působivý. Když si jej člověk užívá do takové míry, že už je poměrně těžké přepnout na akurátní hodnocení… to je naprosto v pořádku a kýžený scénář.


Možná ještě nevíte

Otázky a odpovědi

Proč nepoužíváme reproduktorové výhybky?

U standardních vícepásmových konstrukcí reproduktorových soustav frekvenční výhybky rozdělují signál do jednotlivých reproduktorů tak, aby výškový reproduktor hrál pouze výšky, středový reproduktor hrál pouze středovou frekvenci a basový reproduktor hrál pouze basovou složku. Celá šířka pásma je tak rozdělena na jednotlivá pásma a mezi nimi vždy vznikne fázový posun signálu, což do určité míry omezuje vnímání detailů ve zvuku a prostorovou lokalizaci hudebních nástrojů.

Ve frekvenční výhybce jsou použity kondenzátory, které kvůli své kapacitě zpožďují fázi signálu v dělícím kmitočtu až o 90° a cívky, které kvůli své indukčnosti posunují fázi signálu dopředu až o 90°. Fyzicky jdou v této dělící frekvenci membrány reproduktorů proti sobě a jejich akustický tlak se odečítá. Pro lidský sluch je nejcitlivější dělící frekvence mezi středovým a výškovým reproduktorem. Lidský sluchový aparát podle rozdílu hlasitosti a fázového posunu signálu v levém a pravém uchu lokalizuje prostorovost.
Širokopásmové reprosoustavy neobsahují frekvenční výhybky a neposunují fázi signálu.

Jak funguje hornová ozvučnice?

Základem konstrukce reprosoustav se širokopásmovým reproduktorem je ozvučnice, neboli zvukovod. Říká se jí také „hornová“ ozvučnice od anglického slova horn (roh). Je tomu již dávno, kdy si lidé všimli akustických vlastností rozšiřujícího se zvířecího rohu. Edisonův vynález fonografu (1877) a o deset let později první gramofon využíval stejný princip rozšiřující se ozvučnice.

Reprosoustavy Evolution využívají laděnou ozvučnici hornového typu, u které se využívá energie zadní části membrány reproduktoru. Ozvučnice je navržena tak, aby zesilovala basovou složku signálu v oblasti, kde začíná samotný reproduktor ztrácet účinnost. Ozvučnice zároveň tvoří dynamickou brzdu kmitacímu systému membrány reproduktoru. Stojaté vlnění, které se u hornových konstrukcí často objevuje, je minimalizováno velmi přesným nakloněním bočních stran. První kompresní komora ozvučnice je tvarována tak, že do hornu samotného prochází pouze basová složka, která je přesně ve fázi s budícím reproduktorem.

Fyzikální princip hornové ozvučnice

Hornová ozvučnice slouží k lepší účinnosti spojení mezi membránou reproduktoru a okolním vzduchem. Hornovou ozvučnici si lze také představit jako „akustický transformátor,“ který zajišťuje impedanční přizpůsobení mezi velmi hustým materiálem membrány reproduktoru (papír, kov, dřevo) a méně hustým okolním vzduchem. Výsledkem je vyšší účinnost přenosu akustického výkonu z daného reproduktoru. Úhlové pokrytí, neboli vyzařovací diagram z hornové ozvučnice, je určeno tvarem, délkou zvukovodu a jeho koncového zaoblení. Navíc je úhlové pokrytí závislé na vyzařované frekvenci. O historii a teorii hornové konstrukce si můžete přečíst na našem Audio blogu.

Proč jsou reproduktorové soustavy Evolution tak vysoké?

Spodní mezní kmitočet hornové ozvučnice je dán délkou zvukovodu. Čím je zvukovod delší, tím se jeho účinnost posunuje do nižších kmitočtů. Záleží také na velikosti plochy membrány reproduktoru, její tvrdosti a dynamice celého systému ozvučnice. Systémy musí být v rovnováze – příliš dlouhá ozvučnice (vzhledem k ploše membrány reproduktoru) ztrácí na nízkých frekvencích dynamiku.
Dlouholetým vývojem (evolucí, chcete-li) a řadou testů jsme dospěli k této velikosti a specificky přesnému tvaru ozvučnice, která je ideální pro vysoce citlivé 8″ širokopásmové reproduktory, které používáme. Reprosoustavy Evolution půdorysně zabírají prostor pouze 45×50 cm. Na podlaze nezaberou o moc více místa než klasické sloupové reprosoustavy

Vybrané příspěvky

Z našeho blogu

Vnímání hudby – člověk není stroj
14. 5. 2018

Proč je pro náš sluch nelíbivá čistá sinusová křivka? Jak vlastně vnímáme pocit yukryté v hudbě?

Za jeden produkt zasadíme jeden strom
2. 11. 2019

Pro mě, jako rekreačního horolezce je ochrana přírody samozřejmostí. Jako firma bereme toto téma vážně.  Neneseme se pouze na vlně ekologie, my do ní reálně zasahujeme.

Novodobá renesance hornové ozvučnice
20. 12. 2017

Princip hornové ozvučnice je znám velmi dlouho. Mayové, Keltové i Egypťané (dokonce již v předdynastickém období) dokázali využít fyzikálních vlastností zvířecího dutého rohu

Přihlaste se

Odběr novinek

Dáme vám vědět o naší účasti na výstavách, o nových recenzích a produktech, o nových místech, kde si můžete reprosoustavy poslechnout, nebo o nových příspěvcích na našem blogu. Nebudeme vám posílat spam.